در طي چهار دهه گذشته، دانشمندان مشغول تحقيقاتي بوده اند که نتايج آن درک ما از شناخت انسان را افزايش داده است، مثلا در مورد چگونگي سازماندهي دانش، چگونگي درک ، نحوه نظارت بر درک افراد ، نحوه يادگيري دانش آموزان با يکديگر و چگونگي کسب تخصص توسط افراد اطلاعات زيادي به ما داده شده است. از اين تحقيقات نوظهور، دانشمندان و ديگران توانسته اند تعدادي از اصول اساسي يادگيري بشر را تركيب كنند. اين درک فزاينده از نحوه يادگيري انسان ها مي تواند تاثيري چشمگير بر ماهيت آموزش و نتايج آن داشته باشد.


اصل اول: يادگيري همراه با درک زماني عملي مي شود که دانش جديد پيرامون مفاهيم و اصول اصلي رشته و موضوع شکل گرفته باشد.


اصل دوم : يادگيرندگان از آموخته ها و تجارب قبلي خود، براي درک مطالب جديد استفاده مي کنند.


اصل سوم : يادگيري با استفاده از راهبردهاي فراشناختي تسهيل مي شود.


اصل چهارم : يادگيرندگان استراتژي ها، رويکردها، توانايي ها و سبک هاي يادگيري متفاوتي دارند که تابعي از تعامل بين وراثت و تجربيات قبلي آنهاست.


اصل پنجم : انگيزه يادگيرندگان براي يادگيري و احساس نسبت به آنچه آموخته مي شود و چه مقدار آموخته مي شود، بر فرآيند يادگيري تأثير مي گذارد.


اصل ششم : شيوه ها و فعاليت هايي که افراد در حين يادگيري درگير مي شوند، مطالب آموخته شده را شکل مي دهد.


اصل هفتم : يادگيري موثر و مفيد از طريق تعامل هاي اجتماعي تقويت و پشتيباني مي شود.



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دنیای هنر عشق صدای فاصله هاست ... گلبرگ یاس آموزش مهارت های itوweb شمیم گرافیک Jennifer یادداشت های خانم معلم وبسایت چاپ پارسیان سامانه کودک و نوجوان صالحین کنگاور