در طي چهار دهه گذشته، دانشمندان مشغول تحقيقاتي بوده اند که نتايج آن درک ما از شناخت انسان را افزايش داده است، مثلا در مورد چگونگي سازماندهي دانش، چگونگي درک ، نحوه نظارت بر درک افراد ، نحوه يادگيري دانش آموزان با يکديگر و چگونگي کسب تخصص توسط افراد اطلاعات زيادي به ما داده شده است. از اين تحقيقات نوظهور، دانشمندان و ديگران توانسته اند تعدادي از اصول اساسي يادگيري بشر را تركيب كنند. اين درک فزاينده از نحوه يادگيري انسان ها مي تواند تاثيري چشمگير بر ماهيت آموزش و نتايج آن داشته باشد.
اصل اول: يادگيري همراه با درک زماني عملي مي شود که دانش جديد پيرامون مفاهيم و اصول اصلي رشته و موضوع شکل گرفته باشد.
اصل دوم : يادگيرندگان از آموخته ها و تجارب قبلي خود، براي درک مطالب جديد استفاده مي کنند.
اصل سوم : يادگيري با استفاده از راهبردهاي فراشناختي تسهيل مي شود.
اصل چهارم : يادگيرندگان استراتژي ها، رويکردها، توانايي ها و سبک هاي يادگيري متفاوتي دارند که تابعي از تعامل بين وراثت و تجربيات قبلي آنهاست.
اصل پنجم : انگيزه يادگيرندگان براي يادگيري و احساس نسبت به آنچه آموخته مي شود و چه مقدار آموخته مي شود، بر فرآيند يادگيري تأثير مي گذارد.
اصل ششم : شيوه ها و فعاليت هايي که افراد در حين يادگيري درگير مي شوند، مطالب آموخته شده را شکل مي دهد.
اصل هفتم : يادگيري موثر و مفيد از طريق تعامل هاي اجتماعي تقويت و پشتيباني مي شود.
درباره این سایت